FAQ

Lad os gøre det helt KONKRÄT.


I vores FAQ besvarer vi spørgsmål om vores koncept, design, bestilling, hvilke informationer vi har brug for med mere.

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os direkte på hej@konkrat.dk, hvis dit spørgsmål ikke er på listen.

Koncept

Hos Konkrät har vi styr på teknikkerne. Vi udvikler selv både designs og pakker, og samler det bedste fra hver vores branche indenfor grafik og events til konkrete løsninger til enhver fest. 


Vores koncept er at alle skal kunne skabe en oplevelse på en overskuelig og budgetvenlig måde – uanset baggrund og kreativt niveau.

Her kommer du langt med en helt almindelig blækprinter, en saks og dobbeltklæbende tape. 


Vores unikke pakker indeholder desuden elementer til din fest, guides og skabeloner, der hjælper dig gennem din planlægning, og sikrer at oplevelsen for dine gæster allerede starter ved invitationen.

Uanset dit kreative niveau har vi en pakke til dig. Jo større pakke, jo flere elementer følger med, dvs. vælger du en luksuspakke er du sikker på et personligt tema samtidig med at du både kan spare tid og kræfter.


Vælger du derimod en basic pakke, kan du selv at lave dine bordkort, menukort, bordpynt m.m. og derved bygge et tema op med udgangspunkt i invitationen og takkekortet.


Hvordan du vil disponere din tid og hvordan du vil bruge vores pakker, er helt op til dig.


Se indholdet i pakkerne lige her.

Det bestemmer du! Du modtager dine bestilte varer digitalt, opsat og klar til print. Du vælger altså selv antallet, du vil printe af de forskellige elementer.

En standardprinter vil selvfølgelig ikke kunne give samme kvalitet som fra et trykkeri, men med det rette papir, vil du komme rigtig tæt på. Vi anbefaler at du bruger 160-180 g papir, da det vil have en god tyngde og tykkelse.

Du vil blive overrasket over, hvor professionelt det kan se ud – uden at det kan ses, at det er lavet på din egen printer.


Papiret vil du ofte kunne finde på nettet fra 50 kr. og opefter.


Alle vores pakker vil være sat op i et print-venligt format, så du sparer på papiret.

En perfekt løsning til dig der vil have et smukt resultat uden at springe budgettet.


Har du besluttet dig for at invitationerne alligevel skal trykt, kan du springe videre til priser her.

Ja. Du modtager begge i sat op som en enkeltsidet og dobbeltsidet pdf, så det er op til dig om du vil bruge den dobbeltsidet til at printe ud eller sende sende den enkeltsidet via e-mail eller lignende.

Går du med en idé til et design, hjælper vi dig gerne fra idé til virkelighed. Er du interesseret i et eksklusivt design forbeholdt kun til din fest, tilbyder vi en pris på 700 kr./timen.

Må vi genbruge designet og sælge det det på webshoppen, kan vi tilbyde en pris på 500 kr./timen.

Til en luksuspakke skal du forvente omkring 5 timer (afhængig af designets kompleksitet).

I skabelonen har du mulighed for at skrive dine estimerede udgifter og faktiske udgifter ind, så du kan få et økonomisk overblik over festen. Det er ikke sikkert at du vil have samme poster, så for at tilpasset skabelonen helt til din fest, kan du enten skrive nul eller strege ud, der hvor det ikke er relevant for dig.

Der er også gjort plads til, at du selv kan tilføje ekstra poster.

Med tjeklisten kan du holde overblik over din fest, så du ved hvor langt du er kommet i din planlægning og hvilke opgaver, der evt. mangler at blive færdiggjort. Ligesom i budgettet, er det ikke sikkert at du vil have samme poster, så for at tilpasset tjeklisten helt til din fest, kan du blot strege ud, der hvor det ikke er relevant for dig.

Der er også gjort plads til, at du selv kan tilføje ekstra opgaver.

I skabelonen kan du skrive, hvem der skal sidde ved hvilket bord samt evt. hvilke særlige behov og allergier du skal være opmærksom på. Brug koderne i skabelonen til at få et overblik over dine gæster.

Bestilling og modtagelse

Køber du en basispakke eller standardpakke, kan du altid tilkøbe elementer fra luksuspakken. Fortæl os hvilke elementer du er interesseret i på hej@konkrat.dk, så sender vi et tilbud til dig.

Vi kan sagtens dele din pakke op, så du kan eftersende dine information, når du er længere i din planlægning. Du kan i stedet modtage pakken i tre dele:


Del 1

  • Invitation
  • Save-the-date (standard og luksus pakke)
  • Facebook top billede (kun luksus pakke)
  • Vejledende budget (standard og luksus pakke)
  • Tjekliste (standard og luksus pakke)
  • Inspiration til bordopdækning (standard og luksus pakke)
  • Idé til party favour (kun luksus pakke)


Del 2

  • Bordkort (standard og luksus pakke)
  • Menukort (kun luksus pakke)


Del 3

  • Takkekort med billede fra konfirmationsdagen


Vær obs på at hver del har levering på 1-3 hverdage. 

Når din pakke er færdig sender vi den som enten vedhæftet til din oplyste email adresse eller via et link (wetransfer), hvor du kan downloade dit indhold. Det afhænger af din pakkes størrelse.


Vær opmærksom på at du har 7 dage til at downloade dit indhold, hvis din pakke sendes via link. Når du det ikke indenfor fristen, tøv ikke med at kontakte os på hej@konkrat.dk

Når vi har modtaget din bestilling, tilpasser vi dine informationer til designet. Det er ikke automatiseret, men enten Daniella eller Mie, som sætter det op og sikrer et professionelt resultat. Derfor har vi en leveringstid på 1-3 hverdage.

Nej det gør du ikke. Derfor er det vigtigt at du tjekker dine informationer igennem for stavefejl og generelle fejl. Opdager du efterfølgende, at der er brug for en tilretning eks. hvis tidspunktet eller adressen ændrer sig, kan det sagtens lade sig gøre for et mindre gebyr af 50 kr.

Vælger du et tema med et billede på forsiden, vil vi gerne bede dig om at uploade 2-3 billeder. Billedet til takkekortet kan eftersendes efter aftale.

Upload gerne 2-3 billeder, så vi har lidt at vælge mellem, når vi skal tilpasse billedet i designet.

For at få den bedste kvalitet, skal du uploade billeder i minimum 200 dpi. Dpi betyder ganske enkelt ’dots per inch/pixel’ og fortæller altså om billedets opløsning.  

En god tommelfingerregel er, hvis billedet er sløret, mørkt eller grynet allerede på telefonen, så er kvaliteten ikke god nok, og vil ikke give et flot resultat.

Print-selv/tryk

Ja, det vigtigste er papiret. Alle printere er forskellige og vil give forskellige resultater. Tjek i din printer manual hvor tykt papir, du kan anvende (se efter gram).   

For det bedste resultat anbefaler vi papir i 160 gram – 180 gram.

Jo højere gram, jo stivere er papiret og dermed også en bedre kvalitet.


Tjek dog altid først i din printers specifikationer, hvor tykt papir den kan printe på.

A4. Vores invitationer er som udgangspunkt A5 og vil i pdf’en være sat op til, at du kan printe to invitationer på en A4-side.

Som udgangspunkt bør du vælge hvidt papir. Dog kan du anvende farvet papir på sort/hvide designs.

Har din printer en dupleksfunktion, kan du få din printer til automatisk at printe for og bagside. Har du ikke funktionen, skal du blot printe forsiden først, vende papiret og printe bagsiden. Lav evt. et testprint først, så du ved hvilken vej papiret skal vende.

Vi printer ikke, men vi har mulighed for at tilbyde at din pakke bliver trykt hos vores samarbejdspartner Digisource ApS.


Eksempel pris for en luksuspakke (5 print filer)


Opstartsgebyr: 295 kr.


Print til 10 gæster: 90 kr.

Prisen gælder pr. 10 gæster, og ganges op så du får antallet på dine gæster.

Eks. 30 gæster = 3 x 90 kr. = 270 kr.


Fragt: 95 kr.


Send os en mail på hej@konkrat.dk med antal gæster og pakke, så sender vi dig et samlet tilbud.


Ændringer i produkterne

Nej, som udgangspunkt er der ingen navne på invitationen, men vi kan sagtens skrive navne på for et mindre gebyr af 25 kr.

Nej. Vi tilpasser alle dine informationer til det valgte design i Adobe Photoshop og Indesign. Du modtager nogle filer i pdf, som er låste.

Nogle af vores designs har forskellige farvevarianter. Vælger du en luksuspakke, kan du frit vælge mellem de forskellige varianter. Har du valgt en basic eller standardpakke, kan du vælge en af farvevarianterne for et mindre gebyr af 25 kr.

Som udgangspunkt er teksten låst til designet, men har du en helt særlig, personlig tekst, er du velkommen til at sende den til os. Dog skal du være opmærksom på at teksten ikke må fylde mere end den oprindelige tekst. Det koster et mindre gebyr af 25 kr. for at ændre i teksten.

Ja, det kan du sagtens. Vi lægger løbende designs ud på webshoppen til årets mange begivenheder, men vi kan altid tilpasse et eksisterende design til alle typer fester.

Ja det kan du sagtens. Det koster et mindre gebyr af 25 kr. (uanset antal). Send en mail til os på hej@konkrat.dk, så klarer vi det for dig. Husk at oplyse dit ordre nummer.

Vi laver et tillæg med adressen på kirken, som du nemt kan printe ud og vedlægge invitationen. Dog skal du gøre os opmærksom på dette ved at nævne det i kommentarfeltet, når du udfylder dine informationer.